Martin Linnartz, Beeldend Kunstenaar

 

Diverse dagbladen besteedden aandacht aan het werk van Martin Linnartz. Een bloemlezing uit de vroege jaren.

De Nieuwe Linie, 20 juni 1964,

Pagina 17 (volledig) en
vervolg op pagina 19


Martin Linnartz - "Monumentale kunst als levensversiering."

 

Het werk van Linnartz is goed. Hij maakte in 1962 [glas-in-lood] ramen in het Thomas College van de paters augustijnen in Venlo. Deze gloedvolle verbeeldingen van het scheppingsverhaal, de zondeval en de helpende God, die herstelt wat de mens verscheurt, gaven Linnartz terecht een sterke eerste erkenning en de Henriette Hustinx-prijs. ...

 

Ben Bos

Brabants Dagblad, 14 april 1965

"Contour Delft verwijst naar wat afwezig is":.. Dan zijn er inkttekeningen van Martin Linnartz (1929) uit Spaubeek die we zeer hebben bewonderd omdat Linnartz duidelijk een tekenaar is bij de gratie van een uitzonderlijk talent, een scherpe fantasie en een perfect geoefende hand.

Vdh.

   

mei 1965

"Aantrekkelijke Contour": De fantastische, grillige Martin Linnartz met koortsachtig gekrabbelde insekten ....

 

Alain Teister

Nieuws van de Dag, 1 mei 1965
.. Expressieve pentekeningen, verheugend ....
..als ik hem weer eens bijna, horizontaal op zijn tekenblad zag uitslaan als een granaat in volle ontploffing. Hij was het enige volstrekte voorbeeld, dat ik ken van iemand die alles wat hij tekende, opvatte als een uitdrukking van beweging en die niets kon tekenen, wat hij als beweging niet lijfelijk zelf had uitgevoerd en ondergaan en op die grond kon begrijpen en doorvoelen, .....
1982
Mia Maas in "de Limburger"

Around AFCENT South Limburg
1966

 

Drawings and mosaics of Martin Linnartz, an artist born at Brunssum in 1929. Martin Linnartz studied at the Jan van Eyck Academy at Maastricht for monumantal artist. He rounded of his studies in winning the cultural award of the town of Maastricht.

 

Sometimes in a few lines which his personal handwriting lets flow into vibrating life, Martin Linnartz reaches the same goal as the old Chinees aimed at: to say much with little, pure intense without understating the essence of the subject.

 

HOME | Recensies | In de boeken | OEUVRE | A-Z | Levensloop |